Thursday, November 03, 2011

Armutlu Cevizli Kolay Kek


Bu ay ucuncu defa hala oldum. Ilk iki yegenim erkekti, bu seferki bir kiz. Onun dunyaya gelisini daha yakindan izleyebilmek icin Amerika'nin bir ucundan uctum, diger ucuna kondum. Son iki haftadir, o mucizevi bebek kokusu, yumusakligi ve sesleriyle sarmalanmis vaziyetteyiz. Memleketimden gelen haberlerin acisini bile tatliligiyla kusatiyor, yumusatip oyle sunuyor sanki bize. Dilerim ki onun da yasami bize yasattigi mutluluklarla dolu olur.


Yukardaki resimde gordugunuz, bebegimizin annesinin arkadasi Nejla'dan gelen guzel kurabiyelerden biri. Cok sik, kiz bebek temali bir ambalajda geldi kurabiyeler. Ben de bu vesileyle ilk defa seker hamuru onyargimi bir kenara koyup, bu yenmeye kolay kolay kiyilamayacak kurabiyelerden tattim. Sonuc mu? Gercekten lezzetliydi.

Bu iletinin ilham kaynagi bebegimizin telasiyla meyva tabaginda yenmeden unutulup asiri olgunlasan bir armuttu. Ziyan olmasin deyip, mubarek Google'a basvurdum. Karsima ilk cikan tarif Smitten Kitchen'dandi. Guvendigim bir kaynak oldugu icin baskasini aramaya gerek duymadan hemen uygulamaga koyuldum. Amerikalilarin tabiriyle "ekmek" oldugu icin yapimi cok kolaymis; miksere bile gerek olmadi. Bir, iki, uc derken firindaydi. Sonuc olaganustu bir sey degil, fakat armutun lezzetini tasiyan, cevizli, arzu ederseniz tereyagi yerine zeytinyagi ile yapabileceginiz hos bir cay/kahve eslikcisi. Eh, armutu da kurtardigina gore arsivde yer almaga hak kazanmis demektir. Asagidaki malzemeden bir buyuk (ortasi delik) kek ya da iki kucuk baton kek cikiyor. Ben malzemenin yarisi ile bir baton kek yaptim.

  • 3 bardak un
  • 1 tatli kasigi kabartma sodasi
  • 1/4 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tuz 
  • 1 yemek kasigi tarcin
  • 1 bardak iri cekilmis ceviz (arzu edilmezse kullanilmiyabilir)
  • 3/4 bardak siviyag veya 170 g yumusak tereyagi
  • 3 yumurta, hafifce cirpilmis olacak
  • 2 bardak seker
  • 2 ila 4 armut, kabuklari soyulmus, cekirdekleri temizlenmis ve rendelenmis olacak (2 bardak rende armut gerekiyor tarif icin, bu malzemeyi hazirlama isini en sona birakin ki rende armutlar kararmasin)
  • 2 tatli kasigi vanilya esansi
Firininizi 175 C ye on isitin. 25 cm lik tup kek kalibinizi ya da 23 cmx13 cm lik iki baton kek kalibini yaglayin ve unlayin. Un, kabartma tozu ve sodasi, tuz ve tarcini buyuk bir kaseye alin ve catalla karistirin. Eger ceviz kullanacaksaniz, bu karisimin 1/4 bardagini ayirin ve cevizlere katip, karistirin. Bu piserken cevizlerin dibe cokmesini engelleyecek.

Orta boy bir kasede tereyagi ya da siviyagi, yumurtalari, sekeri ve vanilyayi karistirin. Armutlari ayiklayip rendeledikten sonra, yag-yumurta ve seker karisimina ekleyin. Kullaniyorsaniz cevizleri de buna katin ve iyice karistirin. Karisiminizi unlu malzemenin icinde oldugu kaseye aktarin ve sadece malzeme butunlesinceye kadar karistirin.

Hamuru hazirladiginiz kaliplara aktarin ve 60 ila 70 dakika, ya da ekmeklerin uzeri kizarip sertlesinceye ve ortaya batirilan kurdan temiz cikincaya kadar pisirin. Izgara uzerinde 10 dakika beklettikten sonra kaliptan cikarin ve tamamen sogutun. Boylece ya da uzerine pudra sekeri eleyerek servis edebileceginiz gibi, 3 yemek kasigi sut, 2 bardak pudra sekeri ve 1 tatli kasigi vanilyayi cirparak elde edeceginiz glazurle de susleyebilirsiniz.

10 Comments:

Blogger u.aydin said...

cok da iyi olmus bizde sayende ogrendik bu tarifi ellerine saglik.sevgilerle.

11/04/2011 12:58:00 AM  
Blogger Betül Kara said...

Merhabalar,

Sştenize reklam vermek istiyoruz. Benimle iletişime geçebilirseniz çok sevinirim.

betul@dgmaxinteractive.com

Mail adresinizi bulamadığım için buraya yazıyorum kusura bakmayın.

11/15/2011 08:25:00 AM  
Blogger sibelyalcincom said...

Maşallah arka arkaya ne güzel:))Allah hepsine sağlıklı uzun ömürler versin sevgiler:))

11/25/2011 09:42:00 AM  
Blogger Bir Dut Masalı - nUnU said...

Zinnurcum çok tebrik ediyorum.. Seni ve tüm aileyi.
Ne mutlu sana ve ılerde yakın tarihte onlara da :)))
Halalarının güzel yüzü esliginde ellerinin lezzeti ve becerisine de şahit olacaklar :))
Tabii böyle halaya can kurban :)
Ellerine saglık, dün aksamda ben yaptım, tabii elmadan yumuşak oluyor armut, ama değerlendirir dediğin gib en azından..
Çok sevgiler

11/25/2011 11:33:00 PM  
Blogger evcilik said...

yine çok güzel bir tarif..meyveli kekler herzaman tercihim...
Bu arada enson postunu nedense göremiyorum,blogumda ki küçük resimde görüyorum ama burada bulamıyorum acaba benden mi kaynaklanıyor anlamadım...
bu arada tebrikler,darısı benim başıma...

11/26/2011 03:11:00 AM  
Blogger Gönülünce said...

Ben daha evvel iki kere tayze olmuştum...Bu kadarmı yazıyla tesadüf yaşanır:))...Az önce hala olacağım haberini aldım havalarda uçuyorum çokkkk sevinçliyim çokkk:))...Küçük bebeğinize sağlıklı bir ömür dilerim...

Kekede nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

11/26/2011 04:28:00 AM  
Blogger Ferkay said...

Zinnurcum yeğenlerine sağlıklı mutlu uzun ömürler diliyorum..
Keke bayıdım bendede bekleyen armutlar var, şimdi tam zamanı tarini
çalıyorum..
Sevgiler..

11/26/2011 06:25:00 AM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcuğum,
Öncelikle ziyaretin ve güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim. Sağol.
Armudun pişmişine bayılırım ama artık şeker ve şekerden yapılan herşeyi askıya almak zorundayım. En azından şimdilik.
Zinnurcum, yeni eklediğin tariflerini sayfanda göremiyorum. Oysa arkadaşların sayfasında senin en son çikolatalı ekmek tatlının ismi ve fotosu olduğu halde sayfana geldiğimde yayınlanmamış durumda. Ben mi yanlış birşey yapıyorum anlamadım. Nerden ulaşacağız bu tariflerine.
Zira hiç bir tarifini kaçırmak istemiyorum.
Çok sevgi ve selamlar,

11/27/2011 03:30:00 PM  
Blogger zinnur said...

İsil'cigim, o tarifi daha yazamadim. Resimlerin boyutunu ayarlamak icin bir yayimladim, sonra hemen kaldirdim. İste o kisacik arada yakalanmisiz. Bu ara tarif yazmak iyice zor geliyor. Bir suru tarif ve yazacak konu birikti ama bende hic is yok.

Seker konusu benim icin de nazik bir konu. Kan sekerim normal ama kalbe ve arterilere yaptigi zarar nedeniyle hic tuketmek istemiyorum. Blogumda yer alan her tatli tarifinin basina da "seker sagliga zararlidir" yazasim var. Belki bu ikilem nedeniyle elim Bizim Pastane'yi guncellemege gitmiyor bir turlu. Uzun lafin kisasi, sekersiz yasam daha
saglikli yasam demek bizler icin. Dilerim bu zararli maddeyi mutfagimizdan ve aliskanligini bunyemizden
atabiliriz.
Saglikli, guzel gunler dilegiyle...

11/27/2011 07:17:00 PM  
Blogger lavantalimon said...

Bebeğiniz hoş gelmiş çok mutlu büyüsün inş:)) bu yaptığın kek baytalamaz da aklıma hemen biscotti geldi ellerien sağlık:))

11/29/2011 07:24:00 AM  

Post a Comment

<< Home